Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Pogrzebieniu::,,Tutaj przyjazny początek, drogi Twojego sukcesu…’’

Aktualności

03 czerwca 2019 23:40 | Aktualności

I Dzień wycieczki w Pieniny

Dzisiaj o 6.15 uczniowie III klasy wraz z opiekunami wyjechali na wycieczkę w Pieniny. Droga przebiegła miło i spokojnie. Po przyjeździe zostaliśmy zakwaterowani w pięknym pensjonacie, gdzie zjedliśmy pyszny obiad po którym wyruszyliśmy na zwiedzanie ruin zamku  w Czorsztynie. Do zwiedzania udostępnione są tutaj zachowane i częściowo utrwalone ruiny zamku średniego i górnego, renesansowa baszta Baranowskiego i Zieleniec. Z tarasu mogliśmy obserwować ciekawą panoramę na Zbiornik Czorsztyński, Pieniny Spiskie i Tatry.

Następnie przeszliśmy na ziemno-betonową zaporę w Niedzicy, która ma długość 400 m i wysokość około 50 m. Po zjedzeniu lodów udaliśmy się na Zamek w Niedzicy. Najpierw zwiedziliśmy wozownię, później przeszliśmy "aleją" do zamku. Za bramą wejściową i sienią zwiedziliśmy dziedziniec zamku dolnego. W części muzealnej zobaczyliśmy tzw. komnaty Salamonów, wyposażone w przedmioty z XVI-XIX w. Drewnianymi schodami weszliśmy na taras widokowy.

Po powrocie do pensjonatu, zjedliśmy kolację, a następnie bawiliśmy się wspólnie na dyskotece. To był miły i wyczerpujący dzień, dlatego szybko zasnęliśmy.

Pozdrawiamy słonecznie z Pienin.