Tutaj powinien być opis

Projekt transgraniczny CZ/PL – Przedszkole w Pogrzebieniu.

  logo_pl_small.jpg [1024x237]

Realizacja projektu transgranicznego CZ/PL „Przygoda z tradycją, nauką, kulturą i techniką naszego regionu” rozpocznie się 1 maja 2025r. a zakończy 30 listopada 2025r.

Głównym celem projektu jest zintensyfikowanie współpracy pomiędzy partnerami z Vresiny poprzez rozwijanie zainteresowań dziedzictwem kultury, tradycji, nauki i techniki przemysłowej naszego regionu, jak również integracja i aktywizacja dzieci.

Grupą docelową stanowią 5-6 latki z przedszkola w Pogrzebieniu oraz przedszkola we Vresine.

Projekt zakłada realizację trzech działań skierowanych do wąskiej grupy docelowej.

Działalność dzieci będzie koncentrowała się na integracji i aktywizacji z rówieśnikami w czasie wycieczek. Projekt będzie realizował następujące działania:

Działanie  1 - Wycieczka do zabytkowej kopalni Ignacy w Rybniku,  pokaz maszyny parowej. Zwiedzanie naziemnej części kompleksu budynków dawnej kopalni węgla kamiennego Ignacy. Zwiedzanie naziemnej części kompleksu budynków dawnej kopalni. Spotkanie ze skarbnikiem. Zabawy małym centrum naukowym Sowa - Strefa Odkrywania Wyobraźni i Aktywności wraz z wejściem na i wieżę widokową. Na placu zabaw będą wspólne zabawy integracyjne z piramidą linową i ogrodem doświadczeń. Ilość osób: 27 dzieci z PL+ 3 opiekunów + 20 dzieci z CZ + 2 opiekunów.

 Działanie 2 - Wycieczka do Ostrawy- Vitkowic. Odwiedzenie wyjątkowej wystawy Małego Świata Techniki, odkrycie tajemnicy wynalazków technicznych od maszyny parowej po najnowocześniejsze roboty. Ilość osób: 27 dzieci z PL+ 3 opiekunów + 20 dzieci z CZ + 2 opiekunów.

Działanie 3. Warsztaty i podsumowanie projektu Przedszkole we Vresine.  Podczas realizacji działania odbędą się warsztaty plastyczno-techniczne związane z dawnymi technikami naszego regionu. Dzieci wraz z opiekunami  będą ozdabiać motywami ludowymi   ekologiczne torby na zakupy.  Ilość osób: 12 osób z PL + 3 opiekunów + 12 osób z CZ + 2 opiekunów.

Podczas realizacji projektu dzieci będą nabywać wiadomości na temat swojego regionu, kultury, tradycji górniczej, zabytków techniki i wynalazków. W obliczu zaniku materialnego górniczego dziedzictwa kulturowego, niematerialne dziedzictwo górnicze jest głównym narzędziem utrzymania tożsamości przodków, których praca ukształtowała to środowisko. Dzieci będą odkrywać tajemnice swojego regionu, oraz kształtować swoje zainteresowania. W czasie wycieczek dzieci będą kształtować swoją osobowość, będą sprzyjać wytwarzaniu pozytywnych cech charakteru - koleżeńskość, uprzejmość, serdeczny stosunek do innych, integrację.

                                                                                        Koordynator : Bogusława Nowak