![logo3.png [1386x146]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/763/wiadomosci/640014/fotos/orign/logo3.png)
W tym tygodniu uczniowie klas 2 i 3 zakończyli cykl zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, realizowanych w roku szkolnym 2024/2025 w ramach Projektu Edukacji Włączającej „Równym być”. Zajęcia miały charakter integracyjny i odbywały się w przyjaznej, wspierającej atmosferze, która sprzyjała budowaniu relacji i wzajemnemu zrozumieniu.
W trakcie realizowanego cyklu zajęć dzieci uczyły się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje, a także radzić sobie z trudnymi uczuciami takimi jak złość, lęk czy smutek. Poznawały sposoby komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rozwijały asertywność, empatię oraz umiejętność wyrażania wdzięczności i sympatii. Poruszały także ważne tematy takie jak przyjaźń, radzenie sobie ze stresem czy agresją.
Nie zabrakło również okazji do poznawania swoich mocnych stron, zainteresowań i talentów, a także do nauki, jak efektywnie i twórczo spędzać czas wolny. Duży nacisk położono na rozwijanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie, co sprzyjało integracji uczniów oraz budowaniu wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
Zwieńczeniem całego cyklu było ostatnie spotkanie, podczas którego uczniowie samodzielnie przygotowali pyszny poczęstunek – piekli tosty i mieli okazję rozwijać swoje kulinarne zainteresowania. Zajęcia były nie tylko świetną zabawą, ale też doskonałym przykładem praktycznego współdziałania i integracji.
Zajęcia dostarczyły dzieciom wielu cennych doświadczeń i umiejętności, które będą wspierać ich rozwój społeczny i emocjonalny na dalszych etapach edukacji.
Iwona Kołpacka
