Tutaj powinien być opis

Emocje, przyjaźń i tosty - smaczne zakończenie zajęć z Projektu „Równym być”

       logo3.png [1386x146]

    W tym tygodniu uczniowie klas 2 i 3 zakończyli cykl zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, realizowanych w roku szkolnym 2024/2025 w ramach Projektu Edukacji Włączającej „Równym być”. Zajęcia miały charakter integracyjny i odbywały się w przyjaznej, wspierającej atmosferze, która sprzyjała budowaniu relacji i wzajemnemu zrozumieniu.

W trakcie realizowanego cyklu zajęć dzieci uczyły się rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje, a także radzić sobie z trudnymi uczuciami takimi jak złość, lęk czy smutek. Poznawały sposoby komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rozwijały asertywność, empatię oraz umiejętność wyrażania wdzięczności i sympatii. Poruszały także ważne tematy takie jak przyjaźń, radzenie sobie ze stresem czy agresją.

Nie zabrakło również okazji do poznawania swoich mocnych stron, zainteresowań i talentów, a także do nauki, jak efektywnie i twórczo spędzać czas wolny. Duży nacisk położono na rozwijanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie, co sprzyjało integracji uczniów oraz budowaniu wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa.

Zwieńczeniem całego cyklu było ostatnie spotkanie, podczas którego uczniowie samodzielnie przygotowali pyszny poczęstunek – piekli tosty i mieli okazję rozwijać swoje kulinarne zainteresowania. Zajęcia były nie tylko świetną zabawą, ale też doskonałym przykładem praktycznego współdziałania i integracji.

Zajęcia dostarczyły dzieciom wielu cennych doświadczeń i umiejętności, które będą wspierać ich rozwój społeczny i emocjonalny na dalszych etapach edukacji.

 

                                                                                         Iwona Kołpacka